lunes, 29 de diciembre de 2008

50 Años en Revolución


Muchos no lo aceptan, y otros más numerosos no pueden creer aún que Cuba Socialista y Revolucionaria entre el 1 de enero de 2009 en sus 50 años de intensa, prospera y para felicidad de los pueblos de Nuestra América, fecunda madurez de su Revolución.

Desde la Brigada Vallesana Simón Bolívar queremos dar testimonio una vez más de nuestra solidaridad irrestricta con Cuba, la Revolución, el Socialismo, el Comandante en Jefe Fidel Castro, Raúl y todos los dirigentes de la Revolución. Celebramos 50 años de la más grande Resistencia, valor si límites, coraje e ideas insufladas por Martí y recogidas por Fidel para iluminar Cuba y la hora actual de la América Morena que avanza a su liberación definitiva.

Nunca nos cansaremos de repetir que no hay igual en la Historia de la Humanidad, y que el ejemplo de Cuba perdurará por los siglos de los siglos. Cuba, a sólo 90 millas del más poderoso Imperio conocido y que amenazaba con destruirla, quedaba sola en 1962 cuando la crisis de los misiles y el mundo se puso al borde mismo de la guerra termonuclear. En 1990 cuando se autodestruía la URSS sola quedaba otra vez para seguir siendo Libre y Soberana.

Sola, pero llena de amigos por todo el mundo. Sola, pero con la solidaridad creciente y la admiración y la deuda regada por el planeta. Se cumplen 50 años cuando en Bolivia se festeja la erradicación del analfabetismo con el método desarrollado por Cuba. La lacra que representa este flagelo ha sido liquidada ya en Venezuela y son numerosos los países de la región que lograrán ganar la batalla a la ignorancia con el apoyo incondicional de Cuba.

Son 50 años de incansable lucha por un destino viable y sostenible para la humanidad, alojada toda en el mismo y cada vez más pequeño planeta Tierra. Incansables luchas lideradas por el Padre de todos los revolucionarios de América Latina y el Caribe e inspirador y guía de la hora actual de despliegue del Bolivarismo y la nueva fuerza que representa la región sin amos ni tutelajes de EUA ni de Europa.

En 50 años Cuba revolucionaria ha escrito las páginas más hermosas de la historia de América Latina y el Caribe y de África. Cada unos de nuestros pueblos debe inclinar su cabeza en señal de respeto, admiración y agradecimiento por cuanto cubanas y cubanos han hecho en la salud, alfabetización, deportes, agricultura, y defensa de la integridad territorial y lucha contra la opresión. Muchos de ellos han vertido su sangre generosa por todos nosotros pagando como decía Martí “la deuda con la Humanidad”. No vamos a repetir hoy lo que hemos sostenido y sostenemos sobre Cuba. Estamos con Cuba, y nos enorgullece el haberlo estado ayer y hoy sin vacilaciones.

Los revolucionarios del mundo celebran como suyas todas sus victorias, todos sus sacrificios y exigimos con más fuerza en este aniversario:

1. El Fin al Bloqueo y por una nueva relación entre EUA y Cuba. Esta es una exigencia y uno de los puntos que hicieron posibles la victoria de Obama incluso la Florida.

2. Libertad a Los cinco patriotas cubanos injustamente encarcelados por más de 10 años en prisiones de EUA.

3. Devolución a Cuba del territorio que ocupa por la fuerza el ilegalmente EUA: La base militar de Guantánamo, símbolo de opresión, torturas e ilegalidades internacionales que comete el gobierno de los EUA.

4. Incorporación plena de Cuba a las instancias regionales de integración por una nueva geopolítica multipolar.

5. Respeto a la Soberanía, integridad territorial, y derechos de Cuba a decidir su propio futuro sin ingerencias extranjeras.


50 años de lucha permanente y Resistencia deben ser suficientes para que se acepten estas propuestas justas que sólo engrandecerían a los nuevos inquilinos de la Casa Blanca. Cuba por su parte continuará resistiendo, dirigidos por Fidel, Raúl y ese mismo grupo de rebeldes que hace más de 55 años asaltaron el Moncada y el Carlos Manuel de Céspedes, luego desembarcaron en el Granma y dominaron las montañas de la Sierra Maestra para invadir toda la isla y devenir con la Libertad el 1 de enero de 1959.

Vivan los 50 años eternos del triunfo de la Revolución.
Viva Fidel.
Patria o Muerte, Venceremos.

Brigada Vallesana Simón Bolívar.
diciembre de 2008
Vallès Occidental.

Un breu balanç. S`acaba el 2008, comença el 2009 el 50 aniversari de la Revolució Cubana.


Gráfico Iván Lira

Traductor catalán - castellano.

L’any 2008 finalitza. La veritat és que ha estat intens quant a fets esdevinguts a la Patria Grande, els processos de transformació socialista continuen no sense lluita i esforços permanents. A Europa s’ha desfermat la crisi que havia de venir amb unes imprevisibles conseqüències econòmiques, socials i polítiques, amb una esquerra desorganitzada incapaç de donar respostes.

La Brigada ha intentat dintre de les seves reduïdes possibilitats humanes i materials fer de pont entre el nostre entorn vallesà i Amèrica, difonent tot allò positiu que els canvis estructurals estan duent a terme i denunciant el permanent assetjament que especialment l`imperialisme ianqui però també l`europeu realitza contra els governs revolucionaris en forma d’amenaces de magnicidi, intents de cops d`estat i sedicions, bloquejos comercials, explotació econòmica, manipulació informativa o intimidacions militars. Amb tot la ferma determinació dels pobles llatinoamericans, els seus moviments socials, els seus partits revolucionaris i la seva comandància compromesa i integrant dels mateixos està superant totes aquestes adversitats.

Hem inaugurat el lloc Internet per tenir una seu permanent amb la qual s`hi pugui contactar brigadavallesana.blogspot.com que ens serveix de bitàcora d`activitat i pensament. Hem col·laborat amb els mitjans alternatius publicant notícies o reflexions fetes pels/les components del grup a: Aporrea, Rebelión y Kaos en la red. Hem continuat publicant escrits en la premsa local, amb més dificultat de l`esperada atesa la incomprensió d`aquests mitjans del fet global vista des de la nostra perspectiva. A fons Vallès sempre ens ha publicat els nostres escrits i amb la resta la sort ha estat repartida. Continuarem però, insistint-hi. Tenim corresponsals a Caracas, La Habana i La Paz, (l`Eix del Bé) companys i companyes revolucionàries que ens mostren la seva realitat.

Alguns companys i companyes de la BVSB han viatjat a Cuba i la República Bolivariana de Veneçuela per conèixer de prop les actuals circumstancies dels seus respectius processos d`aprofundiment socialitzador, refermant el nostre suport incondicional als mateixos i estrenyent els llaços que ens uneixen. A l’hora de triar destí vacacional ha estat clar el seu criteri solidari.

Mitjançant la nostra activitat hem conegut nous companys que en la mesura de les seves possibilitats i ocupacions col·laboren amb nosaltres: el fins ara regidor en Carles jove representant del moviment revolucionari que ha de venir per canviar aquesta societat, el ara Viceministre del govern bolivià d`Evo Morales compromès amb la transformació del seu país, el company i germà Ramiro Lizondo, l`Eduard professor de la Universitat Ramon Llull que desenvolupa tasques solidàries a la República Bolivariana de Veneçuela i el professor cubà contactat en l`últim viatge a l`Illa que ens enviarà els seus escrits. Hem establert una relació privilegiada de mútua col·laboració amb els companys i companyes de l`Alternativa d`Esquerres per Badia, exemple de combatitivitat, de concreció i de pluralitat per a l`esquerra que pretén transformar la societat capitalista.

Hem difós a través de tres actes públics la realitat de l’ALBA marc interestatal de cooperació de complementarietat dels pobles, de Bolívia i de la RBV a Cerdanyola i Badia. Hem donat suport, mitjançant en Carles a Cerdanyola i en Sergio i el grup municipal de l`AEB a Badia, al poble i govern bolivians amb mocions llegides i aprovades als respectius plens municipals. Tot això ens ha permès contactar i conèixer als companys de les legacions consulars així com al Primer Secretari de l`Ambaixada de Bolívia a Madrid company Álex Gálvez.

Volem encetar una línia de treball amb la difusió i l`extensió de les tecnologies lliures on la RBV és capdavantera. Oferir aquestes possibilitats de desenvolupaments als moviments socials i polítics del nostre entorn serà una constant a partir d`ara. Hi ha més línies de treball com ara mitjans de comunicació, educació, cultura popular, sanitat, defensa asimètrica, democràcia participativa radical o experiències econòmiques col·lectivistes, però falten companys i companyes per desenvolupar-les. No es tracta de fer coses per un lloc allunyat a l’altra banda de l’oceà amb un sentit unidireccional, que també. Però la nostra activitat vol veritablement consistir en el recíproc aprofitament del nostre quefer conscients com som, que a Europa tenim uns dèficits que podem suplir amb l`ajut dels i les nostres companyes sudamericanes, centreamericanes i caribenyes. Per descomptat així mateix ajudar en totes aquelles coses que ens facin arribar des d`allà i que estiguem en condicions d`aportar-les.

La Brigada vol ser una eina de l`esquerra socialista revolucionària i anticapitalista que ajudi a connectar dues realitats europea i sudamericana separades fins ara però que formen part d’un mateix destí. El nostre imaginari republicà, la germanor amb els pobles sudamericans, els llaços històrics, la possibilitat de col·laborar socialment i econòmica que tenim ara, tot això fa que malgrat la incomprensió que hi subsisteix, hi continuarem així mateix insistint en què som un mateix poble.

Tenim pendent la Jornada Democràcia i Socialisme, experiències socialitzants a l’Amèrica Llatina que hem dissenyat conjuntament amb els companys d’Espai Marx, molt especialment amb el company Nando. La idea és mostrar els processos de base que esdevenen a Amèrica del Sud amb interlocutors implicats en els mateixos i posar-los en comú amb les formes iniciàtiques de socialització que enceten grups del nostre entorn Trobada Alternativa de Nou Barris o les Candidatures Alternatives del Vallès.

Voldríem que al Vallès s`hi establís la primera adhesió d`un municipi europeu a l`ALBA. Per què no? La Brigada s’ho proposa i de ben segur que hi haurà companys i companyes que agafaran la proposta per a quan concorrin voluntats i oportunitat poder dur-la a terme.

Hem de fer un projecte de reconstrucció a Cuba per combatre la devastació dels huracans que han colpejat la Pàtria de Fidel. En Leo i en Carles van aconseguir l’atorgament de 12000 € per ajuda d`emergència de l`Ajuntament de Cerdanyola. Ara farem un projecte de reconstrucció per al qual necessitem idees i suport.

Els camarades Sam i la Irene continuen essent els ambaixadors catalans a Caracas de la Brigada, mai diuen no, sempre acollint amb la seva alegria i optimisme encoratjadors, sempre ajudant a tothom que arriba a terra bolivariana i orientant-nos estratègicament des d`allà als vallesans.

Aquest 2009 que just encetem, començarà amb el referèndum a la RBV per permetre al poble veneçolà poder elegir democràticament a qui ha de seguir liderant el procés de democràcia participativa i economia socialista i col·lectivitzada el Comandante compañero Hugo Chávez. Amb eleccions a El Salvador on el Frente Farabundo Martí de Liberación Nacional pot arribar al poder per transformar aquest país centreamericà. S’ha de votar la Nova Constitució Política de l’Estat a Bolívia com a marc de desenvolupament dels pobles originaris i classes populars. Eleccions a l`Equador per continuar amb la Revolució Ciutadana. A tot el continent es realitzaran processos encaminats a la Integració en la Patria Grande.

Pot ser aquest l`any que es trenqui el bloqueig a Cuba. Hem però, d`empènyer tots i totes. El President compañero Evo Morales ho deia, retirem les nostres legacions diplomàtiques dels USA fins que els ianquis no retirin el criminal bloqueig. Volem Los Cinco Héroes a casa com demana el President cubà compañero Raul Castro “si quieren sus agentes, disidentes según el Imperio, se los enviamos, pero que nos devuelvan a nuestros Cinco Héroes”. Desitgem el total restabliment de la seva afecció del nostre Comandante en Jefe Fidel, que celebri el seu 83 aniversari ple de salut i orientant-nos amb les seves Reflexiones, referent i brúixola del món en què vivim.

Parafraseando al Comandante Che Guevara “Déjennos decirles aún a riesgo de parecer ridículos que nos mueve un sentimiento ...” de fraternidad sabedores que la lucha unitaria es la que nos da posibilidades de superar el sistema capitalista que nos oprime. Por eso es por lo que deseamos a todas y todos los compañeros que colaboran con la Brigada, nacida en aquel inolvidable viaje a la RBV en el verano de 2005, que la Brigada es de todas y todos y que es una herramienta, si queréis modesta, para la transformación social en la cual si estamos todas y todos de acuerdo para acabar algún día más pronto que tarde con la explotación del hombre por el hombre.

Feliç i combatiu any 2009

Brigada Vallesana Simón Bolívar

sábado, 20 de diciembre de 2008

Ser capitalista es un mal negocio, claves para socialistas (del siglo XXI). Contexto del libro libre de Haiman El Troudi



Que se vayan, que paguen la crisis los ricos, que no vuelvan nunca más, el capitalismo ha fracasado, basta de deslocalizaciones, stop a la privatización, resistencia antiestatal.

Leer escrito entero en Kaosenlared.

Se puede descargar este libro libre en la página Internet de en Haiman El Troudi.

Todas estas expresiones muestran la indignación de cierta parte de las clases populares y trabajadoras europeas por el deterioro de sus condiciones vitales como consecuencia de la crisis capitalista. Se refleja una suerte de confusión de deseo y cruda realidad ante la imposibilidad de hacer frente efectivo al desastre social del empobrecimiento, al paro, al saqueo de los fondos públicos estatales transferidos al capital especulativo financiero y al recorte progresivo de las prestaciones sociales.

Hay organizaciones que bajo estos lemas convocan manifestaciones con concurrencias no tan numerosas como sería necesario. El anticapitalismo espontáneo, la inmediatez agitadora sin planificación y alternativa global explícita, se ha instalado en cierto sector de la izquierda europea describiendo detalladamente todas las perversidades del sistema pero sin aportar vías estructurales factibles de salida. El anticapitalismo a secas ha cobrado forma orgánica en partidos así auto proclamados que esperan sacar réditos en las próximas elecciones europeas sin la necesaria unidad revolucionaria. Otro sector de la izquierda cómodamente instalado en el establishment político ocupando espacios residuales de subalternidad institucional, pide alguna medida de control, algún mecanismo de contención depredadora para justificar su presencia cómplice en los ámbitos de poder social liberales.

Evidentemente hay más sectores en el magma alternativo antisistémico, pero enfatizaremos en un tercer sector, aquel que a partir de las luchas globales en todos los terrenos contra el capitalismo y del análisis de la situación actual propone la transformación radical de la sociedad postulando y practicando la construcción del socialismo. La propuesta innovadora que ha emergido de forma más convincente ha sido la promovida desde América del Sur, el socialismo del siglo XXI o si se quiere el socialismo en el o para el siglo XXI. Es igual qué preposición enlace los conceptos, lo realmente importante es la caracterización dialéctica de la lucha contra el sistema capitalista y la articulación de planteamientos viables que se pueden poner en práctica y que se están implantando ... Leer escrito entero en Kaosenlared.


Brigada Vallesana Simón Bolívar
Vallès Occidental

viernes, 19 de diciembre de 2008

Organitzem-nos contra el capitalisme, establim aliances amb el Socialisme de Sudamèrica



Recull de premsa de la intervenció d'en Samuel Carvajal.

El divendres 19 de desembre a les 19 H. a l'Ateneu tindrem al company Samuel Carvajal revolucionari bolivarià i socialista, doctorat a la Universitat Autònoma de Barcelona. En Samuel és molt bon coneixedor de la nostra realitat sociopolítica i ens portarà les experiències de la construcció del Socialisme del Segle XXI a la República Bolivariana de Veneçuela així com els mecanismes de col·laboració organitzada i combativa que hem d'establir a banda i banda de l'Atlàntic contra el capitalisme internacional.

Com a millor exemple de sistemes socials i econòmics solidaris ens mostrarà l'ALBA, tractat establert entre països progressistes del Carib, Sud i Centreamèrica basat no en l'especulació, no en l'afany de lucre ni en la competitivitat aliena als interessos dels treballadors i treballadores si no en la satisfacció de les necessitats reals dels pobles i la seva mútua complementarietat.

Ens toca organitzar-nos de forma unitària, fraternal i oberta contra el capitalisme, hem de crear un paradigma civiliçatori solidari, sostenible i igualitari. Hem de començar a caminar cap el Socialisme del Segle XXI.

BVSB

viernes, 5 de diciembre de 2008

Acte en Ripollet: Veneçuela després de les eleccions


Traductor catalán - castellano.

Sota el títol “Veneçuela después de les eleccions”, el veneçolà Julio Manuel Fermín, Membre de l’Asociació Civil EFIP (Equip de Formació, Informació i Publicacions) i
col·laborador del Fòrum Mundial de Alternatives
, invitat pel Grup pels moviments socials a Ripollet, va participar en el Casal de Cultura i Joventut de Ripollet, en una xerrada per a exposar l’avançament del canvi fins el socialisme que està experimentant Veneçuela. Va destacar que, malgrat les dificultats que està tenint el procés, Veneçuela està caminant capa uns canvis de cohesió social inimaginables amb els anteriors governs, donant drets i ciutadania a més de 3.000.000 d’habitants que havien estat ignorat per la seva pobresa, repartint terres als camperols i la renda del petroli a tota la població, mitjançant programes de salut pública i educació, on 80 % de la població no tenia accés fa 10 anys.

Llegir més ...

Solidaritat amb les lluites


La radiografia del desastre laboral a Cerdanyola i a l'estat espanyol i la crida unitària a la lluita i la generació de formes creadores de models socials alternatius.Carles Escolà.

Traductor catalán - castellano.

Les darreres setmanes són diverses les lluites endegades a Cerdanyola. La crisi econòmica ja es visualitza pels carrers de la nostra vila, en forma de mobilitzacions de col·lectius de treballadors i treballadores que lluiten per la defensa dels llocs de treball. És el cas dels treballadors de Sugrañes, que han començat la lluita contra l’ERO amb el que l’empresa intenta deixar sense feina 80 persones. També tenim per davant el tancament de Zobele, que deixarà al carrer unes 165 persones més; Riviere; el conveni dels treballadors municipals... I el que encara està per venir.

El moviment estudiantil també està en peu de guerra. La lluita contra l’anomenat pla de Bolonya s’està intensificant a la UAB. Creix el nombre de facultats ocupades pels estudiants per exigir un procés democràtic, obert a tota la comunitat universitària, per decidir la implantació o no dels nous plans d’estudi.

Per contra, el rectorat intenta reprimir les protestes tramitant l’expulsió d’alguns líders estudiantils, creient que així s’acabaran les mobilitzacions. Ans al contrari, les expulsions només aconseguiran implicar més estudiants en la lluita, com a resposta a la repressió.

Davant aquest escenari, que tendirà a créixer, és necessari que tot el poble cerdanyolenc ens solidaritzem amb les lluites que s’estan duent a terme a la nostra ciutat.

No podem romandre de braços creuats mentre els nostres veïns i veïnes han iniciat una lluita que en el fons té un caràcter global i, per tant, ens afecta a tots i totes. Suport, difusió dels conflictes, implicació en les mobilitzacions, col·laborar en la unificació de les lluites. La nostra solidaritat avui serà la nostra força demà.

jueves, 4 de diciembre de 2008

Una propuesta de tecnologías libres para los municipios



Los municipios del estado español han de plantear la migración a tecnologías libres. La izquierda no tiene excusas.


La izquierda real no está ubicando en el lugar estratégico que merece en sus planteamientos de transformación radical de esta sociedad, la necesidad de afrontar la transición tecnológica que exige cualquier ámbito de gestión público. En particular posee especial importancia el proceso de tecnificación de los municipios de acuerdo con los paradigmas ya contrastados basados en postulados libres.

Hay dos líneas en las que se habría de incidir. La primera sería la de programa político y consiguiente traslado a la gestión municipal. Por otro lado, como segunda línea de actuación, se sitúa la promoción de estas tecnologías libres en la sociedad civil fomentando su uso.

La pregunta clave para comenzar estos proyectos es: “realmente ¿qué ganamos embarcándonos en esta aventura?”. La respuesta es que muchas cosas, y paradójicamente la menos significativa es el gran ahorro económico. Las oportunidades en un esquema cruzado de factores externos - internos y positivos - negativos DAFO de debilidades, amenazas, fortalezas y oportunidades serían ...

Leer más en Rebelión o en Kaosenlared.

BVSB

lunes, 1 de diciembre de 2008

Ha perdido Chávez las elecciones?




Desde Ripollet, Antonio.


Si nos atenemos a las noticias y comentarios de los medios de in-comunicación, las ha perdido de calle, si miramos los análisis que se hacen y que no dejan de ser ciertos y habría que analizar el porque, aunque en ocasiones pueden estar basados en hechos concretos como el haber perdido la alcaldía de Caracas y los 3 estados mas poblados, (por un pequeñísimo margen en la mayoría), son totalmente incorrectos y lo cierto es que desde mi punto de vista no se puede hablar ni de lejos de derrota sino mas bien al contrario de una gran victoria de las fuerzas bolivarianas, y sino a los datos con cifras reales me remito: si ganando en el 77% de los estados y en el 81% de las alcaldías es perder, que seria al contrario????

Imaginémonos por un momento que la oposición hubiera logrado esos resultados..... bueno..... yo no me lo quiero ni imaginar lo que dirían entonces los medios de in-comunicación. A las cifras del siguiente articulo me remito y según ellas el resultado de las elecciones a gobernadores y alcaldías desde el 2000 al 2008 son:

* En 2000 ganamos 114 alcaldías, el 34 por ciento.
La oposición ganó 153 alcaldías, 45 por ciento.
* En octubre de 2004, logramos 226 alcaldías, el 68 por ciento.
La oposición gano 70 alcaldías, el 21 por ciento.
* En 2008 "ganamos el 80 por ciento de las alcaldías del país".
Ofreció dos cifras: las del PSUV, que indican que se han ganado 265 alcaldías contra 62 de la oposición, y las de su equipo, que indican que van 233 alcaldías seguras, contra 56 de la oposición. Cualquiera de las dos cifras constituyen un incremento por sobre las de 2004.

Si bien es cierto que habría que hacer alguna autocrítica como no podría ser de otra manera en cualquier proceso revolucionario como es el caso venezolano y que seria bueno que se hiciera alguna limpieza de muchos arribistas disfrazados, rojos por fuera pero "azules" por dentro, espero que se sigan "perdiendo" las elecciones de la misma manera que hemos "perdido" estas.
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡VIVA CHÁVEZ Y LA REVOLUCIÓN BOLIVARIANA!!!!!!!

Antonio