domingo, 14 de febrero de 2010

Xerrada sobre l'arribada de la dreta extrema a Xile. Cristian Cepeda.

Certament desprès d'anys de Concertació a Xile, de la seva decadència com a model i de la seva probable extinció, guanya les eleccions presidencials els sectors més reaccionaris de l'espectre polític del país austral, accedeix a la banda presidencial Sebastián Piñera.

Hem reflectit en anteriors escrits visions sobre les alternatives polítiques per superar aquesta greu situació. En Cristian aportarà la seva, dibuixant escenaris de recomposició de l'espai socialment transformador. Els companys i companyes d'Esquerra Anticapitalista ens conviden a l'acte. Cliqueu a sobre del cartell pels detalls de la convocatòria.

EA ens convida a l'acte per xerrar i debatre sobre la nova situació a Xile aquest país que juntament amb Cuba persisteix en l'imaginari emancipatori d'aquells i aquelles militants antifranquistes que ho van deixar tot a la lluita per un món més just. Xile, Xile, Xile solidaritat !!

Amb tot, el record de la lluita del Govern de la Unidad Popular i del sempre present Presidente compañero Salvador Allende ens ha d'inspirar.

Salut

BVSB

sábado, 6 de febrero de 2010

Qué tipo de solidaridad con Latinoamérica? Propuesta para el debate.

El company Cristian Cepeda, fa una reflexió sobre el correcte enfocament, la visió efectiva que ha de tenir a Europa la solidaritat amb els processos de transformacions estructurals socioeconòmics que es produeixen als països de la ALBA. Cristian situa el context per desprès fer una proposta desacomplexada fora de tòpics i litúrgies de poca incidència que s'han fet fins ara. Diu el company ...

Datos de contexto

El actual momento de las luchas políticas y sociales en Latinoamérica está en un período álgido. Pasado el periodo de gobernabilidad relativa del cual disfrutaron las sistemas políticos de la mayoría de los países, la instalación del modelo neoliberal empezó ya a mediados de los 90, a desencadenar procesos de lucha social y política que sobrepasaron los estrechos márgenes en donde hasta ese momento se había desarrollado la acción de denuncia sobre los males del sistema económico y político. A la cabeza de este proceso podemos visualizar a Chavez en Venezuela o a Evo en Bolivia. Pero, en general, es casi todo el continente el que se ha visto sacudido por nuevas fuerzas que surgen reivindicaciones sectoriales que de forma mas o menos rápida se articulan con demandas por transformaciones estructurales del sistema. El actual momento fue antecedido por un cúmulo incesante de luchas sociales desarrolladas desde distintos frentes, a partir de mediados de los 90, lo que permitió que, de forma sorprendente, se pasara de la disputa por la representación en gobiernos locales a disputas abiertas por el control de todo el aparato del Estado. La lucha social se enganchó con la lucha electoral promoviendo el acceso al gobierno de actores políticos nuevos. Los liderazgos populares se instalan como una forma legítima de conducción en la ausencia de otras formas organizativas lo suficientemente maduras para asumir la dirección de los mismos.
Leer entero en Kaosenlared.